Współczesny, energiczny rynek nie zna litości. Każdy, kto nie nadąża za trendami, jest zbyt powolny, za mało otwarty, nie ma szans na sukces i zostaje w tyle. Osoby energiczne, otwarte, komunikatywne i charyzmatyczne, a także, przede wszystkim kreatywne mają duże szanse odnaleźć się w dziedzinie, jaką jest marketing. Co oprócz tego może ułatwić wejście w świat biznesu? Wiedza. Poza zdobywaniem doświadczenia praktycznego warto pójść na studia z marketingu. Dadzą Ci one wszechstronną wiedzę na temat funkcjonowania rynku, organizacji i przedsiębiorstw. Języki obce, nowoczesne technologie we współczesnym świecie stanowią obecnie podstawę działania w tej dziedzinie. Większość aktywności marketingowej przenosi się obecnie do sieci, dlatego jest to tak ważne, aby orientować się doskonale w wirtualnym świecie i nie bać się spędzania wielu godzin przed komputerem i być ciągle czujnym. Oczywiście pracę we wszelakich korporacjach międzynarodowych możesz też dostać po zakończeniu innych studiów. Aczkolwiek, jeśli Twoja pasja kręci się wokół marketingu, te studia pomogą Ci w stworzeniu mocnej bazy do kreowania własnej kariery w tej branży. Na studiach z marketingu czeka Cię także wiele ćwiczeń praktycznych, działań grupowych, dzięki którym będziesz się czuł pewniej, gdy przyjdzie Ci ubiegać się o wymarzoną posadę. Oczywiście, aby ukończyć studia należy najpierw napisać pracę licencjacką, a następnie magisterską z marketingu
Praca licencjacka i magisterska z marketingu
Przede wszystkim musisz zdefiniować problematykę poruszaną w twojej pracy licencjackiej lub magisterskiej. Powinna ona być wykonana pod kątem Twoich przyszłych planów zawodowych. Plan działania to podstawa. To samo czeka Cię zresztą w przyszłej pracy. Jakimi zatem tematami można się zająć, pisząc pracę licencjacką i magisterską z marketingu? Oto przykłady, które może wskażą Ci drogę:
- Indywidualny projekt promocji sklepu internetowego
- Kierunki rozwoju handlu internetowego
- Wykorzystanie video marketingu do sprzedaży usług oraz produktów
- Analiza i ocena kampanii promocyjnej danej firmy w Internecie
- Efektywność marketingu szeptanego w Internecie
- Dlaczego handel detaliczny przegra z handlem Internetowym?
- Wpływ opakowań produktów na sprzedaż w organizacji: Studium przypadku brytyjskiego sektora detalicznego
- Czy koszty zmiany operatora mają wpływ na wybór usług przez klienta w branży lotniczej?
- Czy przodujące marki muszą mieć produkty, które przyciągają dużą liczbę klientów?
- Sposoby na budowanie relacji z konsumentem.
- Media społecznościowe jako platforma do promocji produktów i usług
- Szacowanie efektów kampanii promocyjnej
Perspektywa napisania pracy może wydawać się przerażająca. Jednak należy pamiętać, że gdy włoży się w to pasję i zdobędzie odpowiednią ilość danych, może to być wspaniała przygoda i bilet do nowego rozdziału w życiu. Ogranicza Cię jedynie Twoja wyobraźnia. Aczkolwiek, skoro już jesteś na studiach z marketingu, na pewno Tobie jej nie brakuje. Zatem nie zwlekaj i bierz się do pracy!
Kariera zawodowa
Gdzie można pracować po ukończeniu studiów z marketingu?
- Agencje marketingowe
- Agencje reklamowe
- Agencje Public Relations
- Domy mediowe
- Działy marketingu, promocji i PR w przedsiębiorstwach, instytucjach państwowych
- Agencje eventowe
- Portale internetowe
- Media
Oczywiście to są jedynie przykłady. Przygotuj się na pracę zarówno w świecie realnym, jak i wirtualnym i miej oczy dookoła głowy. Wszelkie nowości nie mogą Ci uciec ! Po napisaniu pracy licencjackiej i magisterskiej z marketingu masz przed sobą spory wybór zatrudnienia. Studia to jedynie początek niezwykłej przygody, jaką jest świat marketingu. Twoja kreatywność, komunikatywność, uważność i umiejętność planowania w połączeniu z nabytą wiedzą, tylko czekają na swój wielki moment. Możesz już śmiało kroczyć po ścieżce atrakcyjnej kariery zawodowej.